Přejít na navigaci

Hledáme řidiče třídy A

Úvodní strana » Jak jezdit úsporně » Eliminujte vysoké otáčky motoru

Eliminujte vysoké otáčky motoru

Až na výjimky platí: čím vyšší otáčky, tím vyšší spotřeba, čím vyšší rychlostní stupeň, tím nižší spotřeba. Nevytáčejte tedy motor do vysokých otáček, včas zařaďte vyšší rychlostní stupeň.

Nejvíce škodlivé je vytáčení studeného motoru. Nejen spotřeba, ale i opotřebení motoru je větší.

Při rozjíždění je mnohem důležitější práce se spojkou než velké přidání plynu. Dobře seřízené vozidlo se rozjede téměř z volnoběžných otáček. Každé zbytečné vytáčení motoru znamená ztrátu paliva bez efektu. Při „jedničce“ má motor díky převodům obrovskou sílu, ale vysokou spotřebu. Proto okamžitě po uvedení vozidla do pohybu řaďte „dvojku“ atd. Motor postupně menším zpřevodováním „ztrácí“ sílu, ale zároveň s řazením „nahoru“ klesá i spotřeba. Další rychlostní stupně tedy už je možné i vhodné řadit postupně při vyšších otáčkách.

Praktická rada: Na vyšší rychlostní stupeň řaďte v okamžiku, když motor dosáhne asi 2-2,5 tis. otáček (za min.), u dieselových motorů klidně i dříve.

Modelový graf znázorňující závislost spotřeby paliva na zařazeném rychlostním stupni a rychlosti
pro vůz Škoda Fabia 1.2 HTP


Modelový graf znázorňující závislost spotřeby paliva na zařazeném rychlostním stupni a rychlosti<br />
pro vůz Škoda Fabia 1.2 HTP

  • Přidat komentář

 

2 - 5 tis...

Vložil Nepřihlášen, 23. Duben 2007 - 7:34

To je docela velky rozsah, nedava to smysl - tahle informace je uplne zbytecna (pod 2 radit je skoro nemozne a nad 5 take....)

  • odpovědět

2.5 ot./min

Vložil Nepřihlášen, 23. Duben 2007 - 8:16

To melo byt asi 2.5 ot./min....desetinna carka

  • odpovědět

no jestli je to rozmezí tak

Vložil Nepřihlášen, 23. Duben 2007 - 12:41

no jestli je to rozmezí tak je to opravdu užitečná rada:-), a jestli to má být desetinná čárka tak to je snad trochu málo. V tu chvíli nemá většina benzínových motorů dost krouťáku. a navíc když budu točit auto do 2500 tak za prvý přestane pořádně jezdit (a sníží se tím bezpečnost při předjíždění) a ve finále začne mít i vyšší spotřebu.

  • odpovědět

Oprava chybného rozsahu otáček

Vložil redakce, 23. Duben 2007 - 15:56

Dobrý den,

rozsah byl uveden omylem, správně zde mělo být 2-2,5 tis. otáček za minutu. Za chybu, jež byla způsobena špatným převodem orginálu textu z brožury "Příručka řidiče třídy A" do html podoby, se omlouváme.

T. Voříšek, SEVEn

  • odpovědět

Turbomotory

Vložil Nepřihlášen, 25. Duben 2007 - 22:46

A jak je to s turbomotory? U různých koncernů se turbo roztáčí až na 1800-2000 a plně tlačí kolem těch 2000, no ale když někdo bude podtáčet turbo tak specielne u dieslu ho "zacpe" sazema které je potřeba tlačit ven aby nezůstaly na lopatkách v turbu (specielně u trub s variabilním naklápěním lopatek)... Takže ekonomicky pod 2000 ot/min a za rok pro noví turbo za 30 tis... Hezká myšlenka...

  • odpovědět

Shrnutí

Vložil Nepřihlášen, 26. Duben 2007 - 0:46

Vážení kolegové řidiči, domnívám se, že nelze jinak, než s radou ohledně ekonomických otáček souhlasit. Mám ve vozidle motor TDI 81 kW, málokdy přeřazuji nad 2500 ot/min, ale aby motor - jak měl jistý kolega obavy - "nezlenivěl", čas od času je třeba ho protáhnout ke 3000, možná i kousek výš ... samozřemě až když je zahřátý! Jinak bzrdit motorem, hojně využívat tempomat (ta elektronika je přece jen na regulaci na plynu daleko citlivější, než jakákoliv lidská noha ...), atd.

Mnoho kilometrů bez nehod,
Mirek

  • odpovědět

2-2,5k/min je vhodné pro

Vložil Nepřihlášen, 30. Duben 2007 - 12:11

2-2,5k/min je vhodné pro TDIčko, u atmosférického benzíňáku je to imho pitomost, nemá tam žádný moment a trápí se, rozjíždí se věčnost a po celou dobu strašně žere. Ideální je podle mě řadit kousek za nejvyšším kroutícím momentem, záleží na zpřevodování, hmotnosti auta a motoru. U mě je to cca 3750/min. (max. moment na 3500, rozmezí pak vychází cca 2750-3750). Zkoušel jsem všechny možné varianty řazení na rozjezdu, ale podle palubního počítače je tato nejekonomičtější.
Co vy na to?

  • odpovědět

Zas až tak technicky

Vložil Nepřihlášen, 30. Duben 2007 - 18:14

Zas až tak technicky zdatný nejsem. Ale zapínání a vypínání turbodmychadla podle mě funguje tak, že když je zapnuté, tak se výfukové plyny vedou přes něj a když je vypnuté, tak obtokem okolo. Takže když turbo není v provozu, tak se k němu žádné saze nedostávají.
Ale mohu se i mýlit.

  • odpovědět

Zanášení, podtáčení turba, volba otáček u turbodieselů

Vložil Nepřihlášen, 30. Duben 2007 - 21:28

K zanášení turba bych měl jeden postřeh. Pokud jsou otáčky motoru příliš nízké, pod otáčkami, kdy už je cítit "tah" turba, je potřeba si uvědomit, že k zanášení dojde jen tehdy, pokud budete na plyn opravdu tlačit. Pak motor kouří a "nejede". Při lehkém plynu počítač dodává do motoru jen tolik nafty, kolik se při daném (nízkém) tlaku vzduchu dokáže spálit, při plném plynu se "snaží" zrychlovat. Pravděpodobnou další příčinou zanášení turba pak můžou být hlavně "úpravy" motoru - přeprogramování na vyšší výkon bez úprav mechanické části, vadné měřiče objemového průtoku vzduchu a také zanedbané výměny vzduchového filtru. Pokud tedy chcete jezdit bezpečně na otáčky výrazně pod maximem kroutícího momentu, pak jen rovnoměrnou rychlostí na lehkou nohu a dodržujte intervaly výměn vzduch. filtru. Motoru to nebude vadit. Pokud chcete akcelerovat nebo zdolávat kopce, je třeba podřadit a tím otáčky posunout blíže nebo rovnou na rozsah maxima kroutícího momentu. U dieselových motorů bývá momentová křívka v oblasti maxima často "plochá" - pro motor VW (Škoda, Seat...) 81kW je maximum momentu konstantní v rozmezí 1800 - 2500 otáček, pak následuje pokles ! Podobně úsporně řadí i automaty - při vyrovnané rychlosti s lehkým plynem řadí někdy i o 2 rychlosti výš, než při sešlápnutí plynu. Pak podřazuje, aby nejlépe využily maxima kroutícího momentu.

  • odpovědět

Řazení za maximem kroutícího momentu.

Vložil Nepřihlášen, 2. Květen 2007 - 10:16

Pro benzinové motory je asi potřeba vzít v úvahu i velikost maximálního kroutícího momentu a jeho průběh. Téměř všechna auta existují s různými motory, od nejslabších, kde pro rozumnou akceleraci je opravdu potřeba využít maxima kroutícího momentu, až po výkonnostně předimenzovaná. Má zkušenost vychází ze 2 benzinových aut, se kterými jsem najezdil několik tisíc kilometrů. Ve Felicii s motorem 1.3l 50kW je potřeba řadit při vyšších otáčkách, než v Escortu s motorem 1.8l 85kW (mimochodem maximum momentu má při více než 5500 otáčkách). U felicie je dobré udržovat otáčky nad 2500, u Forda mezi 2000-2500. Samozřejmě pro výrazné zrychlování je třeba jít výše. Dobrým pomocníkem pro méně zkušené může být zkouška zmáčknutím plynového pedálu. Pokud potřebujete zrychlovat, nebo se před vámi objevil kopec a auto po zmáčknutí plynu nezrychluje, nebo jen velmi lenivě, je potřeba řadit dolů. Pokud jedete stálou rychlostí a auto na plyn reaguje živě, je vhodné řadit nahoru. To je univerzální a platí pro všechna auta. Co je třeba se naučit, je předvídat, jestli se řazení vyplatí - pokud podmínky, ze kterých vycházíme budou platit déle, je dobré řadit, pokud jen krátce (malý kopec - vlnka), nebo volný úsek před námi je krátký, pak neřadit.

  • odpovědět

Brzdění motorem Felicie 1.3MPI

Vložil Nepřihlášen, 2. Květen 2007 - 11:00

Přidal bych pár postřehů k využití motoru k brzdění. Různé motory mají různý systém řízení a to ovlivňuje reakci motoru na "sundání nohy z plynu". Brzdění motorem je doporučený způsob snižování rychlosti, který šetří palivo i obložení brzd. U různých aut je ale potřeba si ověřit, jestli opravdu palivo šetříme. Zejména na tomto webu, který se zabývá úspornou jízdou a velmi propaguje jízdu na nižší otáčky motoru je potřeba si uvědomit možná úskalí. Popíšu mou zkušenost ze 4 různých aut.
Všechna pozorování se týkají motorů zahřátých na provozní teplotu.

Fabia 1.9 TDI - moderní turbodiesel s elektronickým řízením. Při brzdění motorem je na displeji vidět okamžitě nulová spotřeba. Nezávisí na výchozích otáčkách.

Octavia 1.9 TDI 81kW - motor starší koncepce než fabia, chování při brzdění motorem stejné.

Ford Escort 1.8 - benzinový. Při ubrání plynu za jízdy se brzdící efekt nedostavuje okamžitě. K brzdění dochází až po cca 1-2 vteřinách, v mezidobí motor ještě lehce táhne. Nepříjemné, pokud jste zvyklí s brděním motorem počítat. Prý to má být podpora řazení. Na způsobu využití k brzdění se nic nemění.

Felicie 1.3 50kW, poslední model. Tady je potřeba si dávat pozor na otáčky motoru, při kterých uberete plyn. Pokud jsou totiž pod 2000, elektronika stále do motoru nastřikuje palivo. Jedná se o nějaký proces, který souvisí s emisemi. Pokud nemáte palubní počítač a chcete mít jistotu, že motor brzdí bez spotřeby paliva, je dobré tohle vědět. Pokud pojedete delší úsek bez plynu je dobré zařídít, že výchozí otáčky budou přes 2000. Zajímavý efekt nastane, pokud uberete plyn na vrcholu kopce, otáčky jsou pod 2000 a auto zrychluje (je to prudký kopec). Pak je možno na palubním počítači vidět, že než motor nabere 2000 otáček, je palivo stále nastřikováno, po překročení této hranice už ne. Pokud vydržíte s pozorováním až na následující rovinku či protikopec, uvidíte, že i když otáčky opět klesnou pod 2000, palivo už se dodávat nezačne - shodné s případem, že sundáte nohu a plynu v otáčkách nad 2000. Z toho plyne trochu nepříjemný závěr. Pokud s tímhle autem jezdíte plynule, moc se nehoníte a snažíte se mít zařazený vyšší rychlostní stupeň, dost často se dostanete do situace, kdy uberete plyn, ale motor bude pořád něco málo spotřebovávat. Jsou situace, kdy se s tím nedá nic dělat - na 4 to brzdí moc, na 5 akorát, ale točí se pod 2000 otáček. Jsou ale situace, kdy vám tento poznatek může pomoci, například kopce s omezením rychlosti, které jste sjížděli na 5 s přibrzďováním můžete zkusit na 4 a vyšší otáčky.

U všech aut bez rozdílu platí, že pokud otáčky klesnou až k volnoběžné hranici, palivo se začne nastřikovat - motor se snaží udržet volnoběh. Ale to už rozsah pro normální jízdu nepoužitelných otáček.

Upozornění na závěr. Pokud máte jiné auto a budete si ověřovat chování motoru v popsaných situacích konfrontací s palubním počítačem, dbejte bezpečnosti a vyberte si místo s malým provozem, případně pomocníka.

  • odpovědět

Otáčky pro řazení

Vložil Nepřihlášen, 2. Květen 2007 - 22:27

I u běžného benzínového motoru (např. i tříválce ŠKODA) je od cca 1500 ot. už k dispozici 2/3 maximálního momentu. Takže také úplně stejně, jako třeba např. v 4000 ot., kdy se výsledný výkon "nažene" pouze vysokými otáčkami (a spotřebou!). Výkon = moment x otáčky. Není pravda, že "tam není žádný moment".

Obecně (i pro pružný rozjezd!) je potřeba řadit nejpozději při max. momentu, protože při dalším zvýšení otáček už moment klesá a zároveň roste spotřeba.
To platí zcela obecně i u ostatních motorů, tím spíše u TDI (tam je potřeba řadit nejpozději při 2000 ot.).

Je pravda, že se při dřívějším řazení bude auto rozjíždět pomaleji, běžně však člověk netestuje zrychlení z 0 na 100, takže těch pár sekund opravdu nehraje roli (kvůli semaforům atd. ve městě nebo když to bude jednou za půl hodiny při delší jízdě mimo obec).

Že se jedná opravdu jen o sekundy, dokládají běžné údaje (např. ve SM při testech vozů) tzv. pružného zrychlení např. z 80 na 120 při 3., 4. a 5. rychlostním st.

Já mám o "trápení se motoru" trošku jiné představy - např. když někdo vytáčením studeného motoru hobluje nasucho válce, ale to je spíše věc subjektivního hodnocení (projeví se to ovšem výrazně na životnosti motoru).

Je možné, že při rozjíždění na vyšší rychlostní stupeň má tazatel podle počítače vysokou spotřebu, ale to není zařazenou rychlostí, ale "cihlou na plynu". Pak samozřejmě bude spotřeba vysoká a efekt malý.
Je potřeba přidávat přiměřeně, tedy jen tolik, aby Vám to něco přineslo.

To jsme možná zapomněli v brožuře uvést - pokud se přidá víc, než je momentálně potřeba, vzroste pouze spotřeba při nulovém efektu, je potřeba ubrat plyn, pak se motor rozběhne možná ještě rychleji než při "cihle".

To si ale může tazatel podle počítače lehce vyzkoušet.

Koneckonců - soutěž spotřeby ještě nikdo nikdy nevyhrál na vysoké otáčky, to je nezpochabnitelný fakt.

Jan Horníček, Autoklub ŠKODA

  • odpovědět

otáčky

Vložil Nepřihlášen, 20. Květen 2007 - 20:45

Souhlasím, vystřídal jsem postupně tři "generace" vozů Škoda (120, Favorit, a Felicia 1,3 MPI), první dvě jsem dojezdil, stručně řečeno na "krev", kdy už musela jít do šrotu, ale nikdy to nebylo kvůli vadnému motoru. Naopak. Vždy jsem se snažil motor nevytáčet a držet otáčky něco mezi 1800 - 2500, ideál byl držet to okolo 2000. Motory obou mých škodovek 120 i favorita měly najeto okolo 200000Km kromě běžného seřizování, bez jakýchkoliv oprav.Takže nemyslím, že držet motor v nízkých otáčkách škodí. Naopak. Ale to už tady bylo řečeno

  • odpovědět

Graf spotreby vs. rychlost a kvalt

Vložil Nepřihlášen, 29. Květen 2007 - 11:09

ten graf u clanku je moc zajimavy, nemeli byste takovy graf i pro jine Skodovky treba pro novou O2 1.9 TDi 77kw ?

  • odpovědět

Re: Řazení za maximem kroutícího momentu.

Vložil Nepřihlášen, 1. Červen 2007 - 9:18

Téměř se vším souhlasím (taky jezdím Felicii 1.3l 50kW) je pravda že nabírá dech od 2500 ot./min., ale to se podle mě nedá považovat za úspornou jízdu. Na většině trati (rovinky, mírná stoupání, jakékoli klesání) se dá jezdit do 2200ot/min. Samozdřejmě pokud je auto naložený a jede do většího stoupání tak motor nechám pracovat v oblasti největšího krouťáku (2800ot./min), kdy má i nejmenší měrnou spotřebu.

  • odpovědět

Misterius

Vložil Misterius, 24. Srpen 2007 - 23:05

A jak mám jezdit prosím vás já. Má opel corsu 15TD. A turbo se mi sepne při 2500tisíc otáček. Tak že se do 2000 a 2500 tisí otáček opravdu nevejdu.

  • odpovědět

Hovadina

Vložil Nepřihlášen, 29. Září 2007 - 9:59

Lidi, nevim, cim jezdite vy, ale ja, kdybych ve svym escortu 1.6i EFI 16v mel radit pri dvou tisicich, muzu si na auto rovnou dat cedulku autoskola nebo rovnou de.bil.
Nechapu, jak muze nekdo pausalizovat idealni otacky motoru, kdyz jsou mezi nima takovy rozdily...U TDi pochopim, ze se da radit treba uz v 1500, kdyz treba A6ka ma max. kroutak uz nekdy u 600ot., ale napr. alfy twinsparky si potrpej aspon na 3000, jinak potom nema cenu kupovat takovy auto.
Z vlastni zkusenosti vim, ze podkrouceni motoru je to nejhorsi co muzete delat; samozrejme vytaceni do 5L je taky zbytecnost...Ale radit na sestnactiventilu u dvou tisic je fakt nesmysl, motor se akorat prehlcuje, prevazuje tam nedokonaly spalovani a tim padem vyfouknete podstatnou cast energetickyho potencialu benzinu ven a o nizsi spotrebe nemuze bejt vubec rec.
Mne se mnohem vic osvedcilo jezdit s hodne lehkou nohou na plynu a posilat to vic do otacek, radim na 3L vcetne jednicky a spotrebu mam solidni.

  • odpovědět

hahaha

Vložil Nepřihlášen, 29. Září 2007 - 10:26

ano, budeme vsichni radit petku na 50kmh a budeme jezdit za litr na sto...autor ma nejspis velice idealisticky predstavy o fungovani motoru

  • odpovědět

Dobrý návod

Vložil Nepřihlášen, 6. Říjen 2007 - 21:28

Chybí mě dvě podstatné informace. A to vliv zatížení a otáček motoru na životnost. Co mě pomůže když uspořím každých 100 km par litrů, když tím odrovnám motor a agregáty za desítky tisíc? Ta druhá - každý motor má určitou účinnostní charakteristiku. Turbo třeba bylo vymyšleno právě pro vyšší účinnost. Byl bych rád, kdyby autor místo nic neříkajícího rozpětí otáček a grafů poskytl údaje alespoň pro základní druhy motorů. Benzín/nafta, přeplňovaný/nepřeplňovaný. Lahůdkou by byly otáčky s nejmenší měrnou spotřebou pro jednotlivé typy motorů nebo alespoň pro ty nejrozšířenější. Pro neodborníky přeložím jako otáčky, při kterých můj motor nejvíc zužitkuje energii paliva.

  • odpovědět

Re: Dobrý návod

Vložil Nepřihlášen, 7. Říjen 2007 - 11:26

souhlasim s vami. podle me tyto clanky pisou laici, kteri o fungovani motoru vedi pouze to zakladni...delaji jednoduche zavery typu "cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba..", aniz by zohlednili jednotlive typy motoru

  • odpovědět

spotřeba

Vložil Nepřihlášen, 12. Duben 2008 - 12:11

jak vydím tak tady autum rozumíte jak koza petrželí čím vyšši stupen tím viší to auto bude mít při malých otáčkách spotřebu kdo má možnost sledovat v autě spotřebu vozu tak si to někdy zkuste když se tak drcáte v autě někde po městě zařadte si 5 stupen a spotřeba při asi 2500 otáčkách bude 7 litrů na sto když podřadíte na 4 stupen bude spotřeba asi 4,5 l na sto tak nevím o čem tu diskutujete. a ještě jedna věc řidičům kteří jezdí s autem tak že řadí už při 1500 až 2000 otáček bych ani nedal řidičák... tohle neplatí však pro ridiče kteří vlastní auto jedoucí na diesel...

  • odpovědět

Re: spotřeba

Vložil Nepřihlášen, 20. Duben 2008 - 9:07

Mno já už vůbec nejsem žádný odborník přes motory, ani vám tu nebudu říkat co kudy kam jde, ale z přednášek termomechaniky od jednoho nejmenovaného profesora vím, že motor má nejvyšší účinnost(=nejmenší spotřeba paliva na x kilometru, odborně se tomu nadává míra Karnotizace), pokud není ani přetížen, ani málo zatížen. To vysvětluje to, proč motor může mít na vyší stupeň větší spotřebu (je příliš zatížen) nebo při vysokých otáčkách(oproti o něco nižším otáčkám na vyší převodový stupeň) sice nižší spotřebu, ale oto mín toho ujedete (mín zatížen).
Myslím že každý má svůj mozek a uši, aby poslouchal motor. Buď řve nebo chrochtá, každý pozná, kdy se motoru pracuje nejlíp, a nějaké poučky o otáčkách jsou nejspíš téměř zbytečné. Možná by nebylo na škodu znát přesná čísla právě u svého auta (přece jenom matematika je přesnější než uši:)), ale myslím si že takové detajli není potřeba řešit. Navíc když člověk jede do kopce nebo s kopce nebo třeba jen fouká vítr, tak je to stejně všechno úplně jinak. A s názorem, že někdo kdo neosolí před řazením motor na nejvyší otáčky, tak by neměl dostat řidičák zrovna nesouhlasím. To je podle mě to stejné jako říct, že ten kdo neřadí na nejnižší otáčky by neměl dostat řidičák. Sice tak bude zavazet na silnici:), ale pokud jde o auto tak ho podle mě nezničí o moc víc jak ten, kdo žene otáčky až do nebe.

To je aspoň můj názor na věc. Myslím si že řídit se při řízení nějakými poučkami o ideálních otáčkách je dobré pro začátečníky řidiče a né pro řidiče, který dobře zná svoje auto.

  • odpovědět

Odborník na spalovací motory i gramatiku! :))

Vložil Nepřihlášen, 6. Únor 2009 - 14:39

citace: jak vydím tak tady autum rozumíte jak koza petrželí čím vyšši stupen tím viší to auto bude mít při malých otáčkách spotřebu kdo má možnost sledovat v autě spotřebu vozu tak si to někdy zkuste když se tak drcáte v autě někde po městě zařadte si 5 stupen a spotřeba při asi 2500 otáčkách bude 7 litrů na sto když podřadíte na 4 stupen bude spotřeba asi 4,5 l na sto tak nevím o čem tu diskutujete. a ještě jedna věc řidičům kteří jezdí s autem tak že řadí už při 1500 až 2000 otáček bych ani nedal řidičák... tohle neplatí však pro ridiče kteří vlastní auto jedoucí na diesel...

Mistře, tohle jsou jedny z největších žvástů, jaké jsem tu četl! :) Bohužel u vašeho HTP (tipuji) se pod 2500 ot.min-1 skutečně "motor" podtáčí a neřku-li na pětku, kdy už nemá v těchto otáčkách vůbec žádnou sílu, a vy tam musíte intuitivně přišlapávat plynový pedál, aby to vůbec jelo... Jenže si uvědomte, že jsou tací, kteří vlastní opravdové auto s opravdovým motorem a ne nějaké chrchlátko, pro které ty vaše supermoudra jaksi vůbec neplatí! :) Příklad: mám Saaba 9000 s dvoulitrovým turbem (pro neználky - jedná se o přeplňovaný zážehový motor, nikoliv diesel!), bohužel se mi podařilo sehnat verzi s automatickou převodovkou (těch aut je tak málo, že veškerý "manuály" byly "vylítaný"...). A hádejte, kde milý automat řadí, pokud řidič nikam nespěchá? No přesně ve vámi udávaném rozmezí 1500-2000 ot.min-1. Myslíte, že se to motoru nelíbí? No právě naopak, nad 1500 otáčkami přesně je mu nejlépe. Odebral byste mi kvůli tomu řidičák? A jak byste to vysvětlil té převodovce? Neměla by spíše ona dát vám pár facek za takovou snůžku slintů, navíc asi s 10 hrubkami, za které by vás v 7. třídě ZŠ možná nechali propadnout ?
Dále pro jiného "experta": představte si, že i v těchto "dieselovských" otáčkách se při větším sešlápnutí plynu roztočí turbo! Dokonce platí, že čím vyšší převod. stupeň, tím ochotněji a při menším sešlápnutí! To samé platí i pro TDI motory, tam také umí turbodmchadlo pracovat s velkou účinností již od 1300 otáček. Né nadarmo i tzv. ECONpole začíná u mého Saaba na této hranici (zatímco u adorovaných Felicíí je to někde na dvou tisících). Proto nechápu, proč bych měl motor točit, aby se mi "turbo vůbec roztočilo a nezaneslo se sazemi"...
Jinak souhlasím s posledním příspěvkem a tuším že třetím od konce.

  • odpovědět

Odborník na spalovací motory i gramatiku

Vložil Nepřihlášen, 6. Únor 2009 - 14:42

citace: jak vydím tak tady autum rozumíte jak koza petrželí čím vyšši stupen tím viší to auto bude mít při malých otáčkách spotřebu kdo má možnost sledovat v autě spotřebu vozu tak si to někdy zkuste když se tak drcáte v autě někde po městě zařadte si 5 stupen a spotřeba při asi 2500 otáčkách bude 7 litrů na sto když podřadíte na 4 stupen bude spotřeba asi 4,5 l na sto tak nevím o čem tu diskutujete. a ještě jedna věc řidičům kteří jezdí s autem tak že řadí už při 1500 až 2000 otáček bych ani nedal řidičák... tohle neplatí však pro ridiče kteří vlastní auto jedoucí na diesel...

Mistře, tohle jsou jedny z největších žvástů, jaké jsem tu četl! :) Bohužel u vašeho HTP (tipuji) se pod 2500 ot.min-1 skutečně "motor" podtáčí a neřku-li na pětku, kdy už nemá v těchto otáčkách vůbec žádnou sílu, a vy tam musíte intuitivně přišlapávat plynový pedál, aby to vůbec jelo... Jenže si uvědomte, že jsou tací, kteří vlastní opravdové auto s opravdovým motorem a ne nějaké chrchlátko, pro které ty vaše supermoudra jaksi vůbec neplatí! :) Příklad: mám Saaba 9000 s dvoulitrovým turbem (pro neználky - jedná se o přeplňovaný zážehový motor, nikoliv diesel!), bohužel se mi podařilo sehnat verzi s automatickou převodovkou (těch aut je tak málo, že veškerý "manuály" byly "vylítaný"...). A hádejte, kde milý automat řadí, pokud řidič nikam nespěchá? No přesně ve vámi udávaném rozmezí 1500-2000 ot.min-1. Myslíte, že se to motoru nelíbí? No právě naopak, nad 1500 otáčkami přesně je mu nejlépe. Odebral byste mi kvůli tomu řidičák? A jak byste to vysvětlil té převodovce? Neměla by spíše ona dát vám pár facek za takovou snůžku slintů, navíc asi s 10 hrubkami, za které by vás v 7. třídě ZŠ možná nechali propadnout ?
Dále pro jiného "experta": představte si, že i v těchto "dieselovských" otáčkách se při větším sešlápnutí plynu roztočí turbo! Dokonce platí, že čím vyšší převod. stupeň, tím ochotněji a při menším sešlápnutí! To samé platí i pro TDI motory, tam také umí turbodmchadlo pracovat s velkou účinností již od 1300 otáček. Né nadarmo i tzv. ECONpole začíná u mého Saaba na této hranici (zatímco u adorovaných Felicíí je to někde na dvou tisících). Proto nechápu, proč bych měl motor točit, aby se mi "turbo vůbec roztočilo a nezaneslo se sazemi"...
Jinak souhlasím s posledním příspěvkem a tuším že třetím od konce.

  • odpovědět

A co 2.0 TDI PD?

Vložil Nepřihlášen, 20. Březen 2009 - 14:47

Na rozdíl od monoha jiných článků, v kterých se to hemží málo konkrétními informacemi, se mi líbí ten graf. Rád bych takový získal pro Škodovku s motorem 2.0 TDI PD 103 kW. Poraďte, prosím, kde bych jej na www našel. Díky.

  • odpovědět

proměnné časování ventilů

Vložil Nepřihlášen, 27. Květen 2009 - 13:36

Ahojte,

no hlavně bych rád dodal a připomenul fakt, který tady vůbec nikdo nevzpomenul a to proměnné časování ventilů, které mají všechny moderní motory, potom není problém jet v O2 2.0 TDI na 6 převedový stupeň 60 Km/h se spotřebou pod 4 litry na 100km - auto si spokojeně brumlá -> toť vše za předpokladu, že nepořebuji zrychlovat.

Mějte se :)

Tomáš

  • odpovědět

fsaaf

Vložil Nepřihlášen, 22. Prosinec 2009 - 23:35

runescape gold
cheap runescape gold
buy runescape gold
runescape money
cheap runescape money
buy runescape money
runescape accounts
cheap runescape accounts
buy runescape accounts
runescape power leveling
runescape powerleveling
cheap runescape power leveling
runescape gold farming
runescape items
runescape gold
cheap runescape gold
buy runescape gold
runescape money
cheap runescape money
buy runescape money
runescape accounts
cheap runescape accounts
buy runescape accounts
runescape power leveling
runescape powerleveling
cheap runescape power leveling
runescape gold farming
runescape items
runescape gold
cheap runescape gold
buy runescape gold
runescape money
cheap runescape money
buy runescape money
runescape accounts
cheap runescape accounts
buy runescape accounts
runescape power leveling
runescape powerleveling
cheap runescape power leveling
runescape gold farming
runescape items
wow gold
buy wow gold
cheap wow gold
eve isk
buy eve isk
cheap eve isk
wow gold
buy wow gold
cheap wow gold

  • odpovědět

bag

Vložil Nepřihlášen, 7. Leden 2010 - 8:15

exiiel0107 Louis Vuitton
LV's blog
handbags outlet
cheap software
designer handbags
luxury
china wholesale
fashion trend
replica rolex
Louis Vuitton Monogram Canvas Manhattan GM

  • odpovědět

Re:gift boxes

Vložil Nepřihlášen, 7. Leden 2010 - 10:19

design art
export club
design art

Paper bags
Shopping bag
Paper Shopping Bags
Special Style Paper bags
Hologram bags
Bottle Bags
Paper Gift Bag
HotStamped Paper Bags
Branded Gift Bags
Branded Bags
Paper bags with PVC Window

paper packaging

gift Box
Gift packaging

gift Bag
brand Bag
Bottle Bag
Apparel Bag
Cosmetic Gift Bag
party Bag

Printing box
Medicine box
Folding Gift Box
Toy Packing Box
underwear Box
Lingerie Box
apparel Box
apperal Box

Gift box
Wooden Gift Box
watch Box
Medal Box
Glasses Box

Apparel packaging
Gift Boxes
Apparel Boxes
Underwear boxes
Euro Tote Bags
Hot Stamped Bag
Apparel Gift Bags
Apparel Bags
General Lingerie Box
Lingerie Boxes
Pillow Pack Boxes
Lingerie style
gift boxes

Holiday gift bags
Christmas Gift Bags
Valentine's Day Gift Bags
Birthday Gift Bags
Children Day Gift Bags
Everyday Gift Bags
Baby Gift Bags
Valentine's Day
Gift bags

Gift Bag
Apparel Paper Bag
Hologram Paper Bag
Promotion Bag
Top Brand Bag
Christmas Bag
Easter Day Bag
Wine Bag
Cosmetic Bag
Paper Bag

Shopping Bags
Corrugated box
Paper Window Boxes

  • odpovědět

gift boxes

Vložil Nepřihlášen, 7. Leden 2010 - 10:20

export club
design art

Paper bags
Shopping bag
Paper Shopping Bags
Special Style Paper bags
Hologram bags
Bottle Bags
Paper Gift Bag
HotStamped Paper Bags
Branded Gift Bags
Branded Bags
Paper bags with PVC Window

paper packaging

gift Box
Gift packaging

gift Bag
brand Bag
Bottle Bag
Apparel Bag
Cosmetic Gift Bag
party Bag

Printing box
Medicine box
Folding Gift Box
Toy Packing Box
underwear Box
Lingerie Box
apparel Box
apperal Box

Gift box
Wooden Gift Box
watch Box
Medal Box
Glasses Box

Apparel packaging
Gift Boxes
Apparel Boxes
Underwear boxes
Euro Tote Bags
Hot Stamped Bag
Apparel Gift Bags
Apparel Bags
General Lingerie Box
Lingerie Boxes
Pillow Pack Boxes
Lingerie style
gift boxes

Holiday gift bags
Christmas Gift Bags
Valentine's Day Gift Bags
Birthday Gift Bags
Children Day Gift Bags
Everyday Gift Bags
Baby Gift Bags
Valentine's Day
Gift bags

Gift Bag
Apparel Paper Bag
Hologram Paper Bag
Promotion Bag
Top Brand Bag
Christmas Bag
Easter Day Bag
Wine Bag
Cosmetic Bag
Paper Bag

Shopping Bags
Corrugated box
Paper Window Boxes

  • odpovědět

Re: gift boxes

Vložil Nepřihlášen, 7. Leden 2010 - 10:22

export club
design art

Paper bags
Shopping bag
Paper Shopping Bags
Special Style Paper bags
Hologram bags
Bottle Bags
Paper Gift Bag
HotStamped Paper Bags
Branded Gift Bags
Branded Bags
Paper bags with PVC Window

paper packaging

gift Box
Gift packaging

gift Bag
brand Bag
Bottle Bag
Apparel Bag
Cosmetic Gift Bag
party Bag

Printing box
Medicine box
Folding Gift Box
Toy Packing Box
underwear Box
Lingerie Box
apparel Box
apperal Box

Gift box
Wooden Gift Box
watch Box
Medal Box
Glasses Box

Apparel packaging
Gift Boxes
Apparel Boxes
Underwear boxes
Euro Tote Bags
Hot Stamped Bag
Apparel Gift Bags
Apparel Bags
General Lingerie Box
Lingerie Boxes
Pillow Pack Boxes
Lingerie style
gift boxes

Holiday gift bags
Christmas Gift Bags
Valentine's Day Gift Bags
Birthday Gift Bags
Children Day Gift Bags
Everyday Gift Bags
Baby Gift Bags
Valentine's Day
Gift bags

Gift Bag
Apparel Paper Bag
Hologram Paper Bag
Promotion Bag
Top Brand Bag
Christmas Bag
Easter Day Bag
Wine Bag
Cosmetic Bag
Paper Bag

Shopping Bags
Corrugated box
Paper Window Boxes

  • odpovědět

Birkin Bags

Vložil Nepřihlášen, 18. Leden 2010 - 3:09

juicy couture handbag,
Bottega veneta bag,
Dolce&Gabbana handbag,
versace bags,
YSL handbag,
miu miu purse,
birkin bags,
gucci handbag,
prada purses,
Fendi handbag,

  • odpovědět

Birkin Bags

Vložil Nepřihlášen, 18. Leden 2010 - 3:10

juicy couture handbag,
Bottega veneta bag,
Dolce&Gabbana handbag,
versace bags,
YSL handbag,
miu miu purse,
birkin bags,
gucci handbag,
prada purses,
Fendi handbag,

  • odpovědět

ae

Vložil Nepřihlášen, 20. Leden 2010 - 16:40

runescape money
cheap runescape money
buy runescape money
runescape accounts
cheap runescape accounts
buy runescape accounts
runescape power leveling
runescape powerleveling
cheap runescape power leveling
runescape gold farming
runescape items
runescape gold
cheap runescape gold
buy runescape gold
runescape money
cheap runescape money
buy runescape money
runescape accounts
cheap runescape accounts
buy runescape accounts
runescape power leveling
runescape powerleveling
cheap runescape power leveling
runescape gold farming
runescape items
runescape gold
cheap runescape gold
buy runescape gold
runescape money
cheap runescape money
buy runescape money
runescape accounts
cheap runescape accounts
buy runescape accounts
runescape power leveling
runescape powerleveling
cheap runescape power leveling
runescape gold farming
runescape items
wow gold
buy wow gold
cheap wow gold
eve isk
buy eve isk
cheap eve isk
wow gold
buy wow gold
cheap wow gold

  • odpovědět

bag manufacturer

Vložil Nepřihlášen, 6. Únor 2010 - 6:17

The Bag manufacturer in China was established in 2003,our company is main in all kinds paper bag,
plastic bag and non woven bag production.
Three kinds of products are designed and produced by three different departments. In recent years, We have been paying attention to introducing advanced production equipment,
recruiting qualified and experienced designers and technical staff, also learn about worldwide trends in commercial,
research and development high-quality, environmentally-friendly Bags products in emerging markets.

We are bag manufacturer from china,Supply all kinds of High Quality
shopping bag,
gift bag,
food bag,
Cosmetic Bag,
Zip Lock Bag,
cd bag,
garment bag,
Rubbish Bag,
Paper Box.

  • odpovědět

Nice post

Vložil Nepřihlášen, 6. Únor 2010 - 6:19

The Bag manufacturer in China was established in 2003,our company is main in all kinds paper bag,
plastic bag and non woven bag production.
Three kinds of products are designed and produced by three different departments. In recent years, We have been paying attention to introducing advanced production equipment,
recruiting qualified and experienced designers and technical staff, also learn about worldwide trends in commercial,
research and development high-quality, environmentally-friendly Bags products in emerging markets.

We are bag manufacturer from china,Supply all kinds of High Quality shopping bag,
gift bag,
food bag,
Cosmetic Bag,
Zip Lock Bag,
cd bag,
garment bag,
Rubbish Bag,
Paper Box.

  • odpovědět

re

Vložil Nepřihlášen, 9. Únor 2010 - 10:53

exiiel0208 gucci
china wholesale
fashion bag
luxury goods
handbag story
cheap software
handbags message
replica handbags
Gucci Jockey Shoulder Bag

  • odpovědět

oil purifier oil

Vložil Nepřihlášen, 23. Únor 2010 - 9:57

oil purifier
oil purification
滤油机
zoom binoculars
waterproof binoculars
8x42 binoculars
8x21 binoculars

  • odpovědět

oil purifier oil

Vložil Nepřihlášen, 23. Únor 2010 - 9:58

oil purifier
oil purification
滤油机
zoom binoculars
waterproof binoculars
8x42 binoculars
8x21 binoculars

  • odpovědět

http://www.links4share.com

Vložil Nepřihlášen, 25. Únor 2010 - 7:17
  • links4share High PR Links
  • http://www.links4share.com

    • odpovědět

    aqwe

    Vložil Nepřihlášen, 25. Únor 2010 - 7:17

    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    wow gold
    buy wow gold
    cheap wow gold
    eve isk
    buy eve isk
    cheap eve isk
    wow gold
    buy wow gold
    cheap wow gold

    • odpovědět

    brand shoes

    Vložil Nepřihlášen, 15. Březen 2010 - 5:05

    Fashioninshop.com is a online store,sales a wide range offashionable products which directly are from manufacturers,eliminating the cost of a lot of the middle businessman, so the price is lower than the other online stores, but the quality is high! we main sale some of the latest fashionable styles of clothing, shoes, bags and other products! Our aim is quality first, customer first, honesty!
    Gucci Sunglasses|jimmy choo|Manolo Blahnik|christian louboutin|fashion shop|fashion in shop|fashionable|fashion|online shop|fashionable products|clothing|bags|shoes|rayban|pumps|sandals|sunglass|ED Hardy|Anna Sui|Chanel|Coach|Gucci|LV|mongram|tous|Balenciaga|AF|Abercrombie & Fitch|Yves saint Laurent|MIUMIU|Vanies|Ray-Ban|chanel jewelry|fashionable

    • odpovědět

    Louis Vuitton handbag

    Vložil Nepřihlášen, 23. Březen 2010 - 11:41

    Well-known luxury handbag (Louis Vuitton replica). Louis Vuitton handbag was founded in 1854, now part of French luxury goods specifically produced high-level group of Moet Hennessy LouisVuitton. Founder of Louis Vuitton replica first job when traveling when the aristocratic elite pack. Designer replica witnessed the invention of the steam trains, but also witnessed the development of steamship transportation, but replica handbags also deeply appreciate the dome was closed stacked luggage difficulties.

    • odpovědět

    Louis Vuitton handbag

    Vložil Nepřihlášen, 23. Březen 2010 - 11:42

    Well-known luxury handbag (Louis Vuitton replica). Louis Vuitton handbag was founded in 1854, now part of French luxury goods specifically produced high-level group of Moet Hennessy LouisVuitton. Founder of Louis Vuitton replica first job when traveling when the aristocratic elite pack. Designer replica witnessed the invention of the steam trains, but also witnessed the development of steamship transportation, but replica handbags also deeply appreciate the dome was closed stacked luggage difficulties.

    • odpovědět

    红日子搬家公司

    Vložil Nepřihlášen, 24. Březen 2010 - 6:51

    红日子是一家专业深圳搬家公司,车辆员工有统一着装,拥有专业的深圳搬家队伍,一步到位的服务宗旨,用一流的服务质量和效率,伴您走进新的吉祥和谐之家
    为您提供深圳搬厂公司
    深圳空调加雪种
    深圳福田搬家公司
    深圳罗湖搬家公司
    深圳南山搬家公司
    深圳盐田搬家公司
    深圳宝安搬家公司
    深圳龙华搬家公司
    深圳龙岗搬家公司
    深圳布吉搬家公司
    深圳吊车公司
    深圳搬家到香港
    深圳搬运公司
    深圳货车出租公司
    深圳长途搬家公司

    深圳搬厂公司
    深圳空调安装
    搬家公司
    深圳空调维修
    深圳吊装公司
    深圳正规搬家公司
    深圳空调拆装
    深圳海尔空调维修
    深圳LG空调维修
    深圳新科空调维修
    深圳志高空调维修
    深圳三菱空调维修
    深圳澳柯玛空调维修
    深圳格力空调维修
    深圳春兰空调维修
    深圳大金空调维修
    深圳日立空调维修
    深圳松下空调维修
    深圳三星空调维修
    深圳索尼空调维修
    深圳奥克斯空调维修
    深圳美的空调维修
    深圳空调清洗
    空调维修服务

    • odpovědět

    红日子搬家公司

    Vložil Nepřihlášen, 24. Březen 2010 - 6:52

    红日子是一家专业深圳搬家公司,车辆员工有统一着装,拥有专业的深圳搬家队伍,一步到位的服务宗旨,用一流的服务质量和效率,伴您走进新的吉祥和谐之家
    为您提供深圳搬厂公司
    深圳空调加雪种
    深圳福田搬家公司
    深圳罗湖搬家公司
    深圳南山搬家公司
    深圳盐田搬家公司
    深圳宝安搬家公司
    深圳龙华搬家公司
    深圳龙岗搬家公司
    深圳布吉搬家公司
    深圳吊车公司
    深圳搬家到香港
    深圳搬运公司
    深圳货车出租公司
    深圳长途搬家公司

    深圳搬厂公司
    深圳空调安装
    搬家公司
    深圳空调维修
    深圳吊装公司
    深圳正规搬家公司
    深圳空调拆装
    深圳海尔空调维修
    深圳LG空调维修
    深圳新科空调维修
    深圳志高空调维修
    深圳三菱空调维修
    深圳澳柯玛空调维修
    深圳格力空调维修
    深圳春兰空调维修
    深圳大金空调维修
    深圳日立空调维修
    深圳松下空调维修
    深圳三星空调维修
    深圳索尼空调维修
    深圳奥克斯空调维修
    深圳美的空调维修
    深圳空调清洗
    空调维修服务

    • odpovědět

    rt

    Vložil Nepřihlášen, 1. Duben 2010 - 9:20

    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    wow gold
    buy wow gold
    cheap wow gold
    eve isk
    buy eve isk
    cheap eve isk
    wow gold
    buy wow gold
    cheap wow gold

    • odpovědět

    nike jordan 4

    Vložil Nepřihlášen, 8. Duben 2010 - 3:16

    nike jordan
    nike jordan shoes
    air jordan
    air jordan shoes
    jordan shoes
    Michael Jackson Memorial
    Nike jordan 1
    Nike jordan 2
    Nike jordan 3
    Nike jordan 4
    Nike jordan 5
    Nike jordan 6
    Nike jordan 7
    Nike jordan 8
    Nike jordan 9
    Nike jordan 10
    Nike jordan 11
    Nike jordan 12
    Nike jordan 13
    Nike jordan 14
    Nike jordan 15
    Nike jordan 16
    Nike jordan 17
    Nike jordan 18
    Nike jordan 19
    Nike jordan 20
    Nike jordan 21
    Nike jordan 22
    Nike jordan 23
    Nike jordan melo 1.5
    Nike jordan 2.5
    Nike jordan 3.5
    Nike jordan 6 ring
    Nike jordan 10.5
    Nike Jordan 2009
    nike air jordan 6 rings shoes
    nike air jordan countdown packs shoes
    nike air jordan dub zeros shoes
    nike air jordan fusion 12 shoes
    nike air jordan fusion 20 shoes
    nike air jordan fusion 3 shoes
    nike air jordan fusion 5 shoes
    nike air jordan fusion 6 shoes
    nike air jordan kids shoes
    nike air jordan spizikes shoes
    nike air jordan womens shoes

    • odpovědět

    我,终究是一个过客

    Vložil Nepřihlášen, 10. Duben 2010 - 12:45

    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    runescape gold
    cheap runescape gold
    buy runescape gold
    runescape money
    cheap runescape money
    buy runescape money
    runescape accounts
    cheap runescape accounts
    buy runescape accounts
    runescape power leveling
    runescape powerleveling
    cheap runescape power leveling
    runescape gold farming
    runescape items
    wow gold
    buy wow gold
    cheap wow gold
    eve isk
    buy eve isk
    cheap eve isk
    wow gold
    buy wow gold
    cheap wow gold

    • odpovědět

    DSZSDF

    Vložil Nepřihlášen, 21. Duben 2010 - 5:05

    Wedding Dresses,Evening Dresses,wedding dresses,water dispenser,air diffuser,thermal paper,tattoo needles,Mould Design,Injection Mould,Safety Vest,workwear,Cocktail Dresses,Bridesmaid Dresses,Quinceanera Dresses,Flowergirl Dresses,Wedding Shoes,Wedding Suits,steel pipe,steel tube,designer evening gowns,custom prom gowns,designer prom gowns,evening dresses,evening gowns,2010 prom gowns,thermal paper,thermal paper roll,thermal roll,POS paper,POS paper roll,bond paper,bond paper roll,ATM paper,bridesmaid dresses,cocktail dresses,quinceanera dresses,custom evening dresses,custom bridesmaid dresses,stainless steel pipe,Wedding Dresses,Evening Dresses,Bridesmaid Dresses,Wedding Accessories,Wedding gown dress,Cheap wedding dresses,Wedding discount,Bridal ware,Flower girl dresses,Wedding gowns dresses,Wedding suppliers,bridal dresses,bridal gowns,bridal wedding dresses,wedding dresses online,cheap wedding gowns,stainless steel tube,carbon steel pipe,welded steel pipe,seamless stainless steel pipe,seamless stainless steel tube,welded stainless steel tube,seamless carbon steel tube,Steel pipe fitting,Seamless Pipe,Welded Pipe,Stainless Steel Caps,Duplex Stainless Steel Pipes,ERW steel pipe,carbon steel tube,Seamless carbon steel pipe,welded steel tube,welded stainless steel pipe,welded carbon steel pipe,Stainless Steel Capillary tube,Precision Stainless Steel Tube,Polished Stainless Steel Pipes,API Pipe,Line Pipe,ERW carbon steel pipe,ERW pipe,Stainless And Carbon Steel,Stainless Steel Flanges,Butt-Welded Elbow,Straight Cross,Straight Tee,Concentric Reducer,Eccentric Reducer,Reducing Cross,Reducing Tee,Large Diameter Stainless Steel Pipe,Boiler tube,ASTM A213,ASME SA213,ASTM A312,ASME SA312,ASTM A269,ASME SA269,ASTM A270,ASME SA270,ASTM A554,mini water dispenser,mini refrigerator,home water dispenser,cooler water dispenser,stand water dispenser,Bottle water dispenser,hot and cold water dispensers,bottle ice maker,pou water cooler,Soda water dispenser,electronic ice maker,table top water dispenser,air handling unit,diffusers,AHU,jet diffuser,air damper,floor diffuser,floor diffuser,ceiling diffuser,carbonless paper,carbon paper roll,thermal paper manufacturers,Thermal Fax Paper roll,stainless steel bar,piercing needles,disposable pre-sterilized plastic tip,disposable pre-sterilized plastic tubes,stainless steel bar,skin rollers,tattoo machine tips,Injection Moulding,Plastic Parts,Stamping Mould,Metal Stamping,Mould Design,Injection Mould,Injection Moulding,Plastic Parts,Stamping Mould,Metal Stamping,coverall,Bomber jacket,polo shirts,safety Bomber jacket,reflective safety polo shirt,safety vest shirts,hi visibility safety trouser,ASTM A192,ASME SA192,ASTM A179,ASTM A53,ASME SA53,ASTM A500,ASTM A210,ASME SA210,API 5L,API 5CT,ASME SA179,ASTM A106,ASME SA106,ASME SA500,JIS G3466,E10219,ATM paper roll,thermal fax paper,thermal fax paper roll,carbonless paper roll,carbonless paper,label,thermal label,computer printer paper,Ncr paper,non-carbon paper,computer continuous paper,plastic pipe,plastic core,core,thermal direct label,thermal transfer label,thermal cash register roll,2-ply NCR paper roll,3-ply NCR paper roll ,receipt paper,receipt paper roll,cash register paper,cash register paper roll

    • odpovědět
    123456789následující ›poslední »

    O kampani

    • Základní informace
    • Aktivity kampaně
    • Partneři kampaně
    • Aktuality
    • Ke stažení
    • Kontakty

    Výsledky soutěže

    • Výsledková listina
    • Aktuální statistiky řidičů
    • Instrukce pro zadávání
    • Podmínky soutěže

    Příručka řidiče třídy A

    • Výběr úsporného vozu
    • Energetické štítkování
    • Jak jezdit úsporně

    Užitečné informace

    • Pomocníci
    • Diskuze
    • Odkazy

    Přihlášení

    • Vytvořit nový účet
    • Zaslat nové heslo

     

    ecodrive.org Intelligent Energy

    Kampaň je součástí celoevropské iniciativy Ecodrive.org, jejímž cílem je zvýšit mezi řidiči zemí EU povědomí o možnostech úspory paliva a životní prostředí poškozujících emisí při vhodném způsobu řízení a údržby motorových vozidel.

     

    © 2007 www.uspornajizda.cz, Podmínky a právní omezení